duminică, 31 ianuarie 2016

Scârnavul CACA

De ce nu ne înţelegem noi? Fiindcă suntem, de la Nistru până la Tisa, de la Bug până la Tisa, din Carpaţi până la Mare, suntem o societate de oameni complexaţi. Şi avem trei grupuri mari de complexe. Complexul deşteptăciunii; aici intră bucureştenii şi o parte din Oltenia. Ei sunt conştienţi şi suferă că sunt deştepţi. Vine complexul superiorilor, al transilvănenilor. De ce sunt superiori? „Păi noi am fost imperiu austro-ungar!“ Uneori răsună şi la cei din Bucovina, că şi ei au fost imperiu austro-ungar. Şi zic: voi aţi fost cu ungurii, eu am fost cu ruşii, care au fost un imperiu şi care sunt civilizaţi. Nu-i poţi debarasa pe moldoveni de complexul inferiorităţii. Astfel, societatea românească are trei mari complexe. (Mircea Druc)

Dintre aceste tipuri de complexaţi, bucovineanul e de departe cel mai respingător. Înzestrat nativ cu complexul moldovenesc de inferioritate, simte nevoia să se diferenţieze de restul moldovenilor prin faptul că a fost cândva un CACA şi numeşte pe aceştia, peiorativ, regăţeni. Basarabenii nu intră la regăţeni, ei au fost sub alt imperiu, dar imperiul sub care au fost ei e de rahat. Astfel, românii se împart în funcţie de cine i-a stăpânit cândva şi unii sunt al naibii de mândri că au fost sclavi. Bucovineanul spune despre sine că e mai aproape de Viena decât de Vaslui, iar bucovineanul cu bundiţă de jder este întruchiparea zicalei populare româneşti mândria curului gol. El se va compara cu moldoveanul din Vaslui şi Botoşani, unde relieful şi vegetaţia sunt diferite, dar niciodată cu cel din Neamţ şi Bacău.

Un CACA întârziat este Emil Ursu. Vechi politruc util tuturor partidelor. Schimbările dese din fruntea Consiliului Judeţean Suceava îl găsesc mereu preş la datorie. Slujitor devotat prostiilor din capul lui Păcălin, a intrat în cârdăşie cu Mezei Janos şi Raduly Robert şi s-a pus pe reamplasat stemele imperiale pe clădirile României. Secuii coordonaţi de Ungaria au făcut câţiva paşi concreţi la adăpostul complicităţii româneşti cu iz de trădare naţională. Românul Ursu pune la Suceava, la îndemnul complexului de inferioritate despre care am scris mai sus, stema imperială pe o clădire publică a oraşului. Un cetăţean român îi transmite politrucului: Sa stergem insemnele moldovenesti din Bucovina, injositoare pentru populatia acestei regiuni. Sa se restabileasca insemnele glorioasei perioade de ocupatie austriece !! Jos Stefan cel Mare, Traiasca Imparatul Franz Joseph! Lua-v-ar naiba de cretini!

Tagma securiştilor care se ocupă de siguranţa naţională nu vede nicio problemă aici. Direcţia de Cultură, condusă de un alt politruc care a girat o serie de porcării, dă aviz favorabil. Mi-e scârbă până la vomă de acest Emil Ursu şi nostalgiile sale imperiale fabricate. Cum găseşte el stema austro-ungară şi bustul lui Franz Joseph, cum se farmă să le reamplaseze de parcă am mai trăi sub administrație austriacă. Când vine vorba de monumentele oraşului care se degradează, tace ca căcatul în tufe. La fel ca în cazul transformării muzeului de la Siret în memorial al holocaustului, dă dovadă de cea mai joasă formă de slugărnicie. Este un pericol la adresa unităţii statului. Dacă locul statuii lui Franz Joseph este în expoziţia permanentă a muzeului, acolo e şi locul stemei imperiale, nu pe clădire la vedere. 

La Cernăuți, trei borâți ucraineni, mari admiratori ai administrației imperiale, au amplasat într-o noapte, pe hoțește, statuia lui Franz Joseph, exact în fața SBU. Cum ucrainenii ştiu că acolo sunt colonizaţi, nu au avut nimic împotrivă, doar administraţia austriacă a organizat primul holodomor în Galiţia, oferindu-i astfel un bun exemplu lui Stalin, cu ajutorul căruia, ucrainenii disperaţi de foamete au migrat în Bucovina şi au schimbat astfel compoziţia etnică a provinciei, ceea ce le-a oferit motiv să revendice şi să primească nordul bucăţii de pământ furate din Moldova. În continuare, aştept schimbarea numelui Universităţii "Ştefan cel Mare" în Universitatea "Franz Joseph", că doar pe acolo există un cor al celor ce preaslăvesc ocupaţia austriacă. În parcul instituţiei pus neapărat Franz Joseph în locul aruncătorului de ciocan cu ciocanul furat. Strada Ştefan cel Mare să redevină Franz Joseph. Cetatea e bună, mai facem bani cu ea, mai sifonăm, ne mai organizăm festivaluri pentru progenituri, o folosim pentru cumătriile noastre, însă ne încurcă rău de tot monumentele voievozilor. 

Dacă așa de vârtos iubește Ursu istoria Bucovinei, de ce nu o cultivă prin cultul românilor bucovineni? Iancu Flondor, Ion Nistor, IG Sbiera, Eudoxiu Hurmuzachi, George Popovici, Constantin Morariu, Dimitrie Dan au vreun monument sau vreo inscripţie pe undeva în Suceava? NIMIC. Doar Ciprian Porumbescu şi Simion Florea Marian au statui, iar pe soclul statuii lui Eminescu sunt două altoreliefuri cu chipurile lui Teodor Ştefanelli şi Vasile Bumbac. Stema bicefală e grija acestui politruc nemernic.

Scârnavul insistă că aşa a fost clădirea şi aşa trebuie să rămână, pentru că e monument istoric. Foarte bine. Atunci să scoată-n Paştele mă-sii inscripţia MVSEVM, că doar nu era pe clădire atunci când a fost ridicată.

În zona locuită de secui există tot felul de astfel de iniţiative venite din partea elementului neromânesc. La Suceava, unde judeţul e locuit în proporţie de 96% de români, iniţiativa vine de la un etnic român. Oraşul Suceava a fost pe sub multe administraţii, în consecință, să vedem stema Regatului României pe clădiri, să vedem stema lui Dej, să scrie pe clădirile din Iepoca de Aur CEAUŞESCU PACE, TRĂIASCĂ PARTIDUL COMUNIST ROMÂN şi alte inscripţii specifice epocilor trecute. Câte clădiri făcute în perioada nazistă în Germania mai poartă zvastica pe ele? 

Dacă eşti slugarnic nu înseamnă că eşti european. Dacă urinezi pe trecutul neamului tău şi îi preaslăveşti pe ocupanți, nu înseamnă că ai spirit multicultural. Dacă spui că ai fost civilizat prin ocupaţie nu înseamnă că eşti deschis la minte. Dacă faci toate astea înseamnă că eşti cretin. Prostia şi ipocrizia celor cu şcoală ucid naţia mai rău decât corupţia.

Ursu e scârnav. A dovedit-o de atâtea ori în ultimii ani. Cei de la Direcţia de Cultură nu sunt departe de el, ne amintim episodul fostei grădiniţe aflată într-o clădire de patrimoniu transformată în sediul PDL, vedem simbolurile oraşului degradându-se de 20 de ani, societate civilă nu a existat şi nu există, universitarii nu au treabă cu oraşul, cei care belesc ochii la siguranţa naţională au de făcut afaceri, conducătorii judeţului numai nu rag, cei ai oraşului sunt proşti ca noaptea. În acest context e foarte firesc ce se întâmplă, anume un scârnav să impună locuitorilor oraşului fetişurile sale austro-ungare.

Două exemple de la Rădăuţi despre cât de deştepţi sunt bucovinenii civilizaţi. Oamenii văd bătaia de joc a autorităţilor faţă de monumentele istorice şi conform principiului ferestrelor sparte, duc mai departe bătaia de joc pe noi culmi de etnomasochism.



Fraţi suceveni, un veac şi jumătate de ruşinoasă robie a cetăţii falnicilor voievozi ai Moldovei se prăvale astăzi în neant. Steagurile încărcate de gloria Mărășeștilor ale armatei române au trecut hotarele Bucovinei ca să fâlfâie aici pe vecie. În această prefectură, unde atâta amar de vreme s-au făurit lanțurile sclaviei, de azi înainte să se întroneze duhul dreptăţii româneşti. Strigând din toată inima: Trăiască România Mare!, uitaţi trecutul ruşinos! Filaret Doboș, profesor, component al Corpului Voluntarilor Bucovineni în Primul Război Mondial, unionist.

Scârnavul căcănar de la muzeu ne bagă pe gât acest trecut ruşinos. Asta face orice persoană care se declară bucovinean. Colaboratorul Securităţii ca poliţie politică, primar la Gura Humorului, fiind umorist la bază, că ingineria nu a profesat-o niciodată, s-a gândit să facă o glumă şi a arborat drapelul Ducatului Bucovinei pentru trei zile. În cazul ăsta se poate trece cu vederea gluma proastă, demnă de aberațiile propagate de Patrioţii Moldovei.

Atât scârnavului de la muzeu, cât şi glumeţului de la Humor şi tuturor căcaţilor bucovinişti le transmit cuvintele lui Dragoş Vitencu, cernăuţean, membru al grupării Iconar, stabilit la Piatra-Neamţ, după o condamnare politică la 5 ani de închisoare. În 1945 scria: La marginile de răsărit ale împărăției pajurei cu două capete, a monarhului cu două tronuri şi a oamenilor cu două feţe şi printre români se găseau la greu aşa numiţii CACA - termen ortografiat în scriptica austro-ungară: k.k. - adică "Kaiserlich-Koeniglich" - prin urmare ataşat credincios al tronului. Un CACA în timpul războiului ar fi discutat, cu cel mai legitim dispreţ despre trădătorii iredentişti, cari au faţă de Austria idei centrifugale, s-ar fi prins şi el cu entuziasm, în 1918, în hora Unirii de la Cernăuţi sau de la Cluj şi ar fi înjurat pe nemţi, pentru că au pierdut războiul.

2 comentarii:

  1. Domnu’ Camil, strașnic condei mânuiești și vorbele, tare bine le mai ticluiești... Pline de adevăr și esență, sunt zicerile dumitale!

    „Iară noi? noi, epigonii?... Simţiri reci, harfe zdrobite,
    Mici de zile, mari de patimi, inimi bătrâne, urâte,
    Măşti râzânde, puse bine pe-un caracter inimic;
    Dumnezeul nostru: umbră, patria noastră: o frază;
    În noi totul e spoială, totu-i lustru fără bază;”

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa articole domnule Camil ar trebui sa apara in presa suceveana. Nu stiu cat de multi citesc acest blog.

    RăspundețiȘtergere

Dacă eşti prost, nu te băga!